Taalgebruik
Hoe ga je om met ingewikkelde tekst vol vakjargon, lange zinnen en een ingewikkelde structuur?
Standaardtaal voor begrijpelijke publicaties
Mensen met leesbeperking gebruiken vaak software om digitale tekst voor te lezen. Bijvoorbeeld een computerstem die de inhoud voorleest. Maar een voorgelezen tekst is pas begrijpelijk als de stem in de juiste taal klinkt. Gebruik daarom standaardtaal voor je digitale uitingen en publicaties.
Begrijpelijke taal
Een ingewikkelde tekst vol vakjargon, lange zinnen en een onduidelijke structuur is onprettig om te lezen. Heldere en begrijpelijke taal is dan ook belangrijk. Je wilt immers dat je boodschap overkomt. Dat de informatie je doelgroep bereikt. En wanneer je een breed en divers publiek bedient, is begrijpelijke taal pure noodzaak.
Snelstartgidsen
Praktische tips voor toegankelijk publiceren
Toegankelijke informatie. Het lijkt lastig te realiseren, maar dat valt reuze mee. Deze gidsen bevatten elk tien handvatten voor eenvoudige oplossingen. Kleine oplossingen kunnen namelijk al een groot effect hebben.
Bestel gedrukte gidsen Download PDF Doe mee! Download PDF Maak open! Download PDF Check dit! Download PDF Bekijk het!