In deze module leer je het onderscheid tussen het controleren van lijsten op coherentie en op structurele toegankelijkheid. En leer je hoe toegankelijkheidsproblemen het beste opgelost kunnen worden met lijsten. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15 minuten.

In deze module leer je de basisvereisten voor het maken van lijsten die in overeenstemming zijn met toegankelijkheidsrichtlijnen. Ook leer je verschillende manieren om lijstitems makkelijk identificeerbaar, begrijpelijk en navigeerbaar te maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15-30 minuten.

In deze module leer je de rol van lijsten in publicaties en hoe verschillende gebruikers omgaan met lijsten. Er wordt ook ingegaan op obstakels die visueel gehandicapten tegen kunnen komen als lijsten niet juist getagd zijn. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15-30 minuten.

In deze module leer je methoden voor het toevoegen van toegankelijke koppen in Word- en PDF-documenten. En handige technieken om toegankelijke koppen in EPUB3-publicaties te maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 45 minuten.

In deze module leer je toegankelijkheidsrichtlijnen die betrekking hebben op koppen. Hierbij wordt ingegaan op best practices bij het opnemen van koppen in digitale publicaties. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je de functies die koppen hebben voor alle gebruikers, ook voor gebruikers met een visuele handicap. En je maakt kennis met gebruikersgroepen die te maken hebben met een slechte gebruikerservaring als koppen niet juist worden getagd. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 45 minuten.

In deze module implementeer je toegankelijke paginanummers in EPUB3. En snap je de belangrijkste toegankelijkheidsproblemen bij het implementeren van paginanummers in PDF. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je verschillende controles die uitgevoerd moeten worden om ervoor te zorgen dat paginanummers juist geïmplementeerd zijn in digitale publicaties. Met speciale aandacht voor PDF en EPUB3. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15 minuten.

In deze module leer je waarom en wanneer paginanummers opgenomen moeten worden in digitale publicaties. En er wordt ingegaan op toegankelijkheidskwesties die voor kunnen komen bij paginanummers. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je meer over de toegankelijkheidseisen waaraan moet worden voldaan om basis audio-ondersteuning te bieden. En welke extra stappen kunnen worden genomen om audio-ondersteuning met vooraf opgenomen audio te verbeteren. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.