In deze training leer je wat responsieve lay-out is en welke gevolgen dit heeft voor gebruikers met een leesbeperking. Ook wordt ingegaan op de gebruikers die een slechte gebruikerservaring zullen hebben, afhankelijk van het type lay-out. De training is in het Engels, is gratis en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je hoe je Microsoft Word-functionaliteiten kunt gebruiken om toegankelijke documenten te maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 60 minuten.

In deze module leer je hoe je een Word-document kunt controleren op toegankelijkheid. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 45 minuten.

In deze module leer je hoe een toegankelijke inhoudsopgave in EPUB3-publicaties kan worden geïmplementeerd en hoe je toegankelijkheidskwesties in een EPUB3-inhoudsopgave oplost. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 60 minuten.

In deze module leer je verschillende evaluatieprocedures voor de toegankelijkheid van inhoudsopgaven in digitale publicaties. En je leert hoe je toegankelijkheidscontroles uitvoert voor de inhoudsopgave in EPUB-publicaties. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je wat de toegankelijkheidsrichtlijnen bepalen ten aanzien van het maken van inhoudsopgaven. Daarbij komen best practices aan bod voor het maken van toegankelijke inhoudsopgaven. En je leert over de hoofdkenmerken die een inhoudsopgave toegankelijk maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.

In deze module leer je waarom de inhoudsopgave zo waardevol is voor de gebruiker. En hoe mensen met verschillende vaardigheden worden beïnvloed wanneer er geen inhoudsopgave is of wanneer de inhoudsopgave slecht ontworpen is. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 60 minuten.

In deze module leer je het onderscheid tussen het controleren van lijsten op coherentie en op structurele toegankelijkheid. En leer je hoe toegankelijkheidsproblemen het beste opgelost kunnen worden met lijsten. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15 minuten.

In deze module leer je de basisvereisten voor het maken van lijsten die in overeenstemming zijn met toegankelijkheidsrichtlijnen. Ook leer je verschillende manieren om lijstitems makkelijk identificeerbaar, begrijpelijk en navigeerbaar te maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15-30 minuten.

In deze module leer je de rol van lijsten in publicaties en hoe verschillende gebruikers omgaan met lijsten. Er wordt ook ingegaan op obstakels die visueel gehandicapten tegen kunnen komen als lijsten niet juist getagd zijn. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15-30 minuten.