In deze module leer je de rol van lijsten in publicaties en hoe verschillende gebruikers omgaan met lijsten. Er wordt ook ingegaan op obstakels die visueel gehandicapten tegen kunnen komen als lijsten niet juist getagd zijn. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 15-30 minuten.
In deze module leer je methoden voor het toevoegen van toegankelijke koppen in Word- en PDF-documenten. En handige technieken om toegankelijke koppen in EPUB3-publicaties te maken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 45 minuten.
In deze module leer je toegankelijkheidsrichtlijnen die betrekking hebben op koppen. Hierbij wordt ingegaan op best practices bij het opnemen van koppen in digitale publicaties. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je meer over de toegankelijkheidseisen waaraan moet worden voldaan om basis audio-ondersteuning te bieden. En welke extra stappen kunnen worden genomen om audio-ondersteuning met vooraf opgenomen audio te verbeteren. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je meer over de gebruikers die baat hebben bij audio-ondersteuning. Verder leer je hoe eenvoudige opmaak en tekstalternatieven audio-ondersteuning kunnen bieden en toegangsbelemmeringen kunnen wegnemen. En er wordt ingegaan op verbeteringen die audiofeedback kunnen ondersteunen. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je richtlijnen en best practices voor tabelontwerp. Daarbij wordt ingegaan op complexiteit en gebruikersgevallen, semantische opmaak en visuele lay-out. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je waarom een tabel een goede manier is om informatie over te brengen. Maar ook welke groepen mensen mogelijk moeite hebben met het lezen van tabellen. En wat het verschil is tussen visuele en semantische gegevens in een tabel. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je hoe de toegankelijkheid van publicaties in EPUB kunt beoordelen. Verder wordt ingegaan op de mogelijkheden van verschillende EPUB check tools en leer je het belang van handmatige toegankelijkheidscontrole. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je hoe je officiële EPUB-documenten over EPUB-specificaties en toegankelijkheidsvereisten kunt vinden en gebruiken. Ook wordt ingegaan op aanvullende bronnen voor best practices. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.
In deze module leer je voordelen die EPUB biedt aan uitgeverijen en gebruikers en de verschillende systemen om EPUB te gebruiken. De gratis leermodule is te volgen op het Platform Inclusief Publiceren in de Praktijk en duurt ca. 30 minuten.